Na czym polega pozycjonowanie stron?

Ilustracja obrazująca treści internetowe na różnych urządzeniach

Chcesz sprawić, że Twoja strona internetowa zacznie przyciągać coraz więcej nowych odbiorców? Zastanawiasz się, co ma wpływ na wzrost wyświetlalności witryny? Koniecznie zapoznaj się z działaniami, które umożliwiają umieszczenie strony w jak najwyższej pozycji wyszukiwarek. Jednym z nich jest tzw. pozycjonowanie stron. Dowiedz się, czym ono jest i na czym dokładnie polega.

Pozycjonowanie stron – co to jest?

Pozycjonowaniem stron internetowych nazywa się wszelkiego rodzaju działania, których celem jest osiągnięcie jak najlepszego wyniku związanego z wyświetlalnością w wyszukiwarce Google. Jest to najczęściej wyszukiwana przeglądarka, która umożliwia docieranie do innych stron. Nic dziwnego, że każdy, kto jest właścicielem witryny online, chce, aby znajdowała się ona w jednej z pierwszych pozycji w tej wyszukiwarce. To sprawia bowiem, że użytkownicy znacznie częściej odwiedzają daną pozycję, dzięki czemu możliwe jest powiększanie grona odbiorców, klientów, a także zwiększenie popularności danej firmy. Na to, czy strona internetowa pojawi się na podium w miejscach wyszukiwania Google, wpływ ma kilka istotnych czynników. Większość z nich wchodzi właśnie w skład działań związanych z pozycjonowaniem stron.  Aby dobrze je wykonać, istotna jest odpowiednia wiedza oraz branżowe doświadczenie.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Każdy właściciel strony internetowej chce, aby docierała ona do jak największej liczby osób. Można to osiągnąć poprzez działania, które umożliwią wyświetlenie witryny na pierwszym miejscu wyszukiwarki. Większość internautów wybiera bowiem te pozycje, które są widoczne tuż po wpisaniu interesującego ich hasła. W związku z tym, pozycjonowanie stron internetowych składa się z kilku ważnych działań. Wszystkie te obszary uruchomione w jednym czasie mogą sprawić, że strona internetowa zacznie być wyświetlana w bardziej widocznym miejscu wyszukiwarki.

Dobór słów kluczowych

Jak wspomniano wcześniej, ogromną rolę w przypadku wyszukiwarek internetowych odgrywają słowa, które użytkownicy wpisują w okienko, aby móc znaleźć to, co ich interesuje. Profesjonalnie nazywa się je słowami i frazami kluczowymi. Tworząc stronę internetową, dobrze jest uwzględnić hasła, które potencjalny odbiorca może wpisywać w Google, będąc zainteresowanym produktami lub usługami znajdującymi się w danej witrynie. Ważne, aby dobór słów kluczowych był trafny. Istotne jest, aby internauta znalazł na stronie dokładnie to, czym jest zainteresowany. Dobór kryteriów możliwy jest dzięki specjalnym narzędziom, które umożliwiają pracę osobom zajmującym się pozycjonowaniem stron. Słowa kluczowe najczęściej wprowadzane są do tytułów podstron, opisów kategorii oraz tekstów blogowych.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych grają tzw. linki wewnętrzne i zewnętrzne. Chodzi o to, aby w odpowiednio wyselekcjonowanych treściach wprowadzać przyciski umożliwiające użytkownikom przechodzenie do innych podstron lub całkowicie odrębnych serwisów. Celem linkowania jest nie tylko umożliwianie docieranie klientowi do jak największej liczby treści, ale również sprawienie, że pozostanie on na danej witrynie jak najdłużej. Czas, jaki użytkownik spędza na przeglądaniu strony internetowej, wpływa bowiem na jej atrakcyjność, co z kolei przenosi się na wyższe pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Wygoda użytkownika

Strona internetowa, aby była jak najbardziej wygodna w użytkowaniu, powinna być odpowiednio skonstruowana. Stworzeniem witryny powinien zająć się profesjonalista, który biorąc pod uwagę różnego rodzaju czynniki, potrafi stworzyć witrynę przyjazną dla użytkownika. Do elementów wpływających na to, czy dany serwis jest atrakcyjny, zalicza się przede wszystkim:

  • tempo ładowania poszczególnych podstron,
  • łatwe i intuicyjne menu,
  • możliwość przeglądania strony z różnych typów urządzeń,
  • prawidłowy i czytelny układ tekstowy,
  • odpowiednio dobrane nagłówki,
  • wyczerpujące i ciekawe treści,
  • dobrze dobrane grafiki oraz zdjęcia ułatwiające odbiór informacji.

Jakość strony internetowej

Nie ma wątpliwości co do tego, że na pozycjonowanie strony internetowej ogromny wpływ ma jej wysoka jakość. To, że użytkownik zostanie na danej witrynie dłużej, co z pewnością zauważą algorytmy wyszukiwarki, jest bowiem zależne od tego, czy będzie ona dla niego wartościowa i ciekawa. Kluczowe jest, aby treści zawarte w danej witrynie były oryginalne. Nie należy więc wzorować się na innego rodzaju stronach internetowych, ponieważ kopiowanie treści może sprawić, że witryna spadnie w pozycji wyszukiwarki. Tak jak w przypadku wielu kwestii, istotne w tym przypadku jest hasło mniej, znaczy więcej. Lepiej bowiem przyłożyć się do jakościowych treści, które będą unikalne, niż powielać informacje, które użytkownik może znaleźć na innego rodzaju witrynach.

Kto zajmuje się pozycjonowaniem stron?

Jak można zauważyć pozycjonowanie stron to szereg kilku działań, które wprowadzone jednocześnie mogą sprawić, że witryna będzie rzutowała się na pierwszej stronie wyszukiwań Google. Najczęściej tego rodzaju czynnościami zajmują się profesjonaliści z branży marketingowej. Poszczególnymi specjalistami zajmującymi się pozycjonowaniem są między innymi:

  • specjaliści SEO,
  • copywriterzy,
  • graficy,
  • UX designerzy.

Każda z tych osób wykonuje pewnego rodzaju działania, które przyczyniają się do zwiększenia atrakcyjności danej strony internetowej. Dostosowywaniem witryny pod wymogi wyszukiwarki oraz selekcją słów kluczowych zajmują się natomiast w większej mierze specjaliści SEO tzw. pozycjonerzy.

Będąc właścicielem strony internetowej, warto rozważyć zlecenie pozycjonowania specjalistom. Efekty, które mogą być widoczne w postaci wzrostu pozycji w wyszukiwarce, ruchu na stronie, potencjalnych zapytań oraz zwiększenia się liczby sprzedaży zdecydowanie zwracają wszelkiego rodzaju koszta związane z ich zatrudnieniem.

Mogą Ci się także spodobać:
Ilustracja klikania w internet
Wskaźnik CTR – dlaczego jest ważny?

CTR (ang. click through rate), czyli współczynnik klikalności, jest istotny dla każdego, kto chce dotrzeć do potencjalnych odbiorc

Ilustracja osoby ustawiającej sekcje na stronie internetowej na różnych urządzeniach
Responsywna strona internetowa – co to jest?

Zastanawiasz się, co oznacza skrót RWD, jednak nawet jego rozwinięcie – responsywna strona www – nic Tobie nie mówi? Jest