Marketing 360 – co to takiego?

wyłożony plan marketingowy

Obecnie wszyscy znają podstawowe założenia reklamy. Właściciele różnych przedsiębiorstw muszą interesować się tym, jak wypromować swoją markę. W przeciwnym wypadku zostaliby daleko w tyle za konkurencją. Mimo powszechnej obecności działań reklamowych niewiele osób wie, na czym polega marketing 360. Agencje reklamowe zajmujące się tego typu kampaniami mają na celu trafienie z przekazem do potencjalnie najbardziej zainteresowanych odbiorców. W związku z tym strategia musi być odpowiednio zaprojektowana. Dzięki temu można osiągnąć najlepsze wyniki, które przyniosą możliwie największe zyski dla danej firmy.

Na czym polega marketing 360?

Marketing 360 (z ang. 360 degree marketing) obejmuje zintegrowane działania mające na celu promocję danej firmy. Obecnie w reklamie wykorzystuje się wiele kanałów jednocześnie. Spójna strategia pozwala nawiązać dobry kontakt z konsumentem. Nie oznacza to jednak, że powinno się stosować wszystkie dostępne na rynku narzędzia. Ważne jest zaplanowanie dopracowanej wiadomości, która zostanie przekazana w kanałach komunikacji dostosowanych do grupy odbiorczej. Czynnikami decydującymi o wyborze odpowiednich nośników są wiek, zachowanie, potrzeby i styl życia konsumenta. Marketingiem 360 określa się więc kompleksowe działania obejmujące pojmowanie marki, rozpoznawanie jej celów, określanie grupy docelowej i dobór odpowiednich środków przekazu.

Jakie narzędzia wykorzystuje się w marketingu 360?

Dostosowana pod oczekiwania strategia marketingowa pozwala stworzyć złożoną kampanię, której elementy doskonale się uzupełniają. Najważniejszy jest przemyślany dobór kanałów oraz efektywne wykorzystanie ich potencjału. Agencje reklamowe zatrudniają specjalistów, którzy potrafią przełożyć działania promocyjne na stworzenie pozytywnego wizerunku firmy w oczach klientów. Zakres nośników informacji jest bardzo szeroki i zawiera się w takich dziedzinach jak direct marketing, strony internetowe, kampanie reklamowe online i social media marketing.

Direct marketing — na czym polega?

W ramach direct marketingu agencja 360 kontaktuje się z konsumentami bezpośrednio, zazwyczaj mailowo lub telefonicznie. Takie działanie jest oczywiście poprzedzone szczegółową analizą grupy odbiorców. Skompletowana baza najważniejszych danych pozwala dopasować przekaz do potencjalnych klientów. W tego typu kontaktach istotne jest wyciąganie wniosków z każdej rozmowy. Analiza reakcji konsumentów jest bardzo przydatna podczas planowania dalszych kroków w kampanii marketingowej.

W zakres direct marketingu wchodzą też działania plenerowe takie jak organizacja eventów czy współpraca z celebrytami. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie z wymienionych narzędzi sprawdzą się w każdej sytuacji. Agencja marketingowa 360 dokonuje wyboru odpowiednich kanałów na podstawie przeprowadzonych analiz. W ten sposób firma inwestuje w dopracowaną kampanię.

Strony internetowe i działania SEM

W dobie Internetu rozpoznawalność i pozycja każdej firmy w dużej mierze zależy od widoczności i aktywności w sieci. Z tego powodu popularną usługą w agencjach 360 jest projektowanie stron www. Dobrze zaplanowane prowadzenie witryny zwiększa świadomość istnienia marki i pozwala pracować nad jej pozycją w wyszukiwarkach. Strona internetowa musi być przede wszystkim łatwa w obsłudze. Ważnym elementem jest też niepowtarzalna treść, zawierająca odpowiednie słowa kluczowe. W celu zwiększenia zasięgu stosować można także działania SEM (Search Engine Marketing), czyli kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizację.

Internetowe kampanie reklamowe

Jednymi z najskuteczniejszych i najczęściej stosowanych narzędzi do promocji w Internecie są kampanie Google Ads. System tworzenia i dopasowywania reklam pozwala dotrzeć do ogromnej liczby klientów. Dzięki temu marka może szybko zaistnieć wśród grupy zainteresowanych odbiorców i wypromować się w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Kampanie Google Ads są obecnie wykorzystywane w praktycznie każdej strategii rozpowszechniania firmy. Obsługa tego typu narzędzi nie należy do najtrudniejszych, ale doświadczenie agencji 360 gwarantuje osiągnięcie najlepszych rezultatów przy zachowaniu optymalnego budżetu.

Social media marketing

Social media to szybki sposób na dotarcie do dużego grona potencjalnych klientów, zwiększenie świadomości marki oraz zgromadzenie lojalnej i zaangażowanej społeczności. Najważniejszymi czynnikami w prowadzeniu internetowych portali są odpowiednio prowadzone kampanie oraz ciekawy i oryginalny kontent. Agencja marketingowa 360 zadba o regularne dopasowywanie postów do grupy docelowej i pozytywne interakcje z użytkownikami.

Kompleksowe działania marketingowe — czy warto?

Większość firm dysponuje ściśle określonym budżetem reklamowym. Koncepcja 360 degree marketingu ma na celu zaoferowanie najwyższej jakości usług mieszczących się w zakresie danego przedsiębiorstwa. Przemyślana, kompleksowa strategia, spójna komunikacja i kierowanie środków w miejsca, które mają największą szansę powodzenia, mogą przynieść zyski w postaci wielu nowych klientów. Dlatego zaangażowanie agencji reklamowej zajmującej się marketingiem 360 może być o wiele bardziej opłacalne niż inwestowanie w pojedyncze działania promocyjne.

Mogą Ci się także spodobać:
wykresy zysków i strat
Czy warto inwestować w reklamę internetową?

Obecnie dostęp do sieci ma już praktycznie każda firma i większość odbiorców. Z tego powodu reklama online zapewn

Ilustracja osoby ustawiającej sekcje na stronie internetowej na różnych urządzeniach
Responsywna strona internetowa – co to jest?

Zastanawiasz się, co oznacza skrót RWD, jednak nawet jego rozwinięcie – responsywna strona www – nic Tobie nie mówi? Jest