Digital marketing – w czym może pomóc Twojej firmie?

Kobieta z telefonem w ręce poprawią zasięg marketingowy firmy

Właściciele firm marzą o tym, aby ich działania docierały do jak największego grona odbiorców. Odpowiednio skonstruowane hasło reklamowe oraz prawidłowo przygotowana promocja przyczyniają się bowiem do zwiększenia popularności i wzrostu zysków danej marki. Niezwykle pomocnym narzędziem w obecnych czasach jest tzw. digital marketing. Dowiedz się, czym on jest i w czym może pomóc Twojej firmie.

Czym jest digital marketing?

Digital marketing to szeroko rozumiany marketing cyfrowy. Polega on na różnego rodzaju działaniach w sieci, mających na celu reklamę danej firmy oraz jej produktów czy usług. Komunikaty trafiają do ustalonej przez właściciela firmy grupy odbiorców, na której najbardziej mu zależy, tak aby potencjalnie zainteresowane osoby mogły dowiedzieć się o istnieniu marki. Do działań digital marketingowych wykorzystuje się głównie przestrzenie wymagające korzystania z komputerów, tabletów i telefonów, ponieważ obszarami reklam są między innymi:

  • strony internetowe,
  • media społecznościowe,
  • poczta elektroniczna,
  • wiadomości SMS,
  • aplikacje,
  • wyszukiwarki internetowe.

Nie każdy wie, że digital marketing to nie tylko działania w zakresie internetu, ale również innych mediów np. telewizji i radio. Tworzeniem reklam tego rodzaju zajmują się specjaliści z obszarów:

  • pozycjonowania,
  • copywritingu,
  • grafiki,
  • content marketingu,
  • zarządzania,
  • social mediów,
  • PR.

Jakie są rodzaje digital marketingu?

Digital marketing to tak naprawdę masa różnego rodzaju działań promocyjnych, których celem jest wzrost zysku przedsiębiorcy. Niekiedy głównym powodem jest samo rozpromowanie i zwiększenie popularności marki. Najlepsze efekty przynosi korzystanie z kilku metod promocyjnych. Należy jednak pamiętać, że najistotniejsze jest prawidłowe zaprojektowanie reklamy.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to działania, które umożliwiają uzyskanie lepszej wyświetlalności w wyszukiwarkach internetowych. Jest to bowiem uzależnione od specjalnie konstruowanych fraz kluczowych, istotnych w danej branży i dla konkretnych użytkowników mogących stać się potencjalnymi klientami firmy. Najistotniejsze w digital marketingu związanym z pozycjonowaniem są kreowanie istotnych treści zawierających słowa kluczowe oraz optymalizacja techniczna witryny.

Content marketing

Content marketing oznacza przygotowywanie treści związanych z działaniami marki oraz jej priorytetami tak, aby były one przede wszystkim unikalne, ale również wartościowe, użyteczne i zachęcające do skorzystania z usług lub zakupienia produktów. Content to zapełnienie danej witryny lub mediów społecznościowych przydatnymi informacjami w postaci:

  • tekstów,
  • grafik,
  • infografik,
  • tabeli,
  • zdjęć,
  • wideo.

Social media marketing

Media społecznościowe to obecnie kanały, które zrzeszają największe grono odbiorców. W zależności od wieku użytkowników, do których dana firma chce trafić, taki kanał należy wybrać (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Snapchat). Działania w social mediach polegają głównie na publikowaniu treściwych i przydatnych postów, relacji, wpisów, mających na celu:

  • przedstawienie oferty firmy,
  • zaprezentowanie priorytetów i wizji marki,
  • edukację,
  • reklamowanie produktów,
  • przedstawienie właścicieli i pracowników.

Ważne, aby media społecznościowe umożliwiały interakcję z użytkownikami. Dzięki temu możliwe jest poszerzanie wiedzy na temat ich potrzeb oraz uzyskiwanie ich zaufania poprzez bliższe poznanie.

E-mail marketing

Mail służy przede wszystkim do rozsyłania tzw. newsletterów, mających na celu poinformowanie wybranych użytkowników o działaniach firmy, nowych produktach i specjalnych kampaniach. Do grona odbiorców klienci zapisują się samodzielnie, wyrażając zgodę na otrzymywanie tego rodzaju treści. Warto zachęcić ich do tego, proponując im na przykład kod promocyjny lub inne wybrane korzyści.

Reklamy telewizyjne

Reklamy w telewizji to jedna z najbardziej znanych form promocji. Należy jednak wiedzieć, że posiada ona pewne ograniczenia. Wymaga odpowiedniego skonstruowania przekazu, a także może nie trafić do pełnej grona odbiorców (np. osób młodych, które częściej korzystają z mediów społecznościowych).

Ostateczną formę digital marketingu należy dostosować do specyfiki danej firmy, a także grupy osób, do jakiej chce się trafić. W tym pomagają między innymi specjaliści PR, którzy bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu wiedzą, w jaki sposób tworzyć reklamę i gdzie ją publikować tak, aby przynosiła ona satysfakcjonujące efekty.

W czym digital marketing może pomóc Twojej firmie?

Digital marketing posiada ogrom zalet, dlatego jest to forma promocji, która nieustannie zyskuje na popularności. Taka forma reklamy pozwala na przykład:

  • targetować, czyli docierać do określonej liczby odbiorców, co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo zakupu,
  • mierzyć efekty poprzez monitorowanie skuteczności reklam oraz ich dostosowywanie do potrzeb klientów,
  • zyskać więcej przy mniejszym nakładzie pracy ze względu na kierowanie reklamy do węższego grona osób,
  • promować markę poprzez kreatywne działania,
  • stworzyć korzystną wizytówkę firmy.

Digital marketing umożliwia nie tylko docieranie do osób będących zainteresowanych ofertą marki, ale również do konkurencji oraz ewentualnych odbiorców chcących nawiązać współpracę. Należy pamiętać, że działania internetowe powinny być jednak dobrze przemyślane, co wymaga profesjonalnej wiedzy i doświadczenia. Tylko wtedy reklama może być skuteczna.

Mogą Ci się także spodobać:
Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) dla stron internetowych: Jak mierzyć i optymalizować sukces Twojej witryny

W dzisiejszym cyfrowym świecie, strona internetowa jest nie tylko wizytówką firmy, ale również kluczowym narzędzie

Small Business
Small business — jak zadbać o reklamę?

Prowadzisz mały biznes i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz reklamować swoją działalność. Chcesz poznać najlepsze ro