Jakie są korzyści posiadania strony internetowej?

Jaga Dom strona internetowa

Z każdym rokiem rola Internetu w obszarze reklamy zwiększa się dynamicznie. Rozwój sieci spowodował, że posiadanie firmowej strony stało się wręcz koniecznością. Pewna część przedsiębiorców nie wierzy jednak nadal w sens zakładania biznesowej witryny. W erze cyfrowej taka postawa może spowodować utratę wielu potencjalnych klientów. Warto więc zaznajomić się, jakie są najważniejsze korzyści posiadania strony internetowej.

Pozyskiwanie nowych klientów

Obecnie coraz częściej można spotkać się z opinią, że jeśli nie ma czegoś w Internecie, to nie ma tego wcale. Wydaje się to śmieszne, jednak sieć zmieniła życie wszystkich ludzi i ciężko byłoby się bez niej odnaleźć. Większość osób codziennie sprawdza maile, media społecznościowe i najnowsze wiadomości ze świata przy pomocy połączenia internetowego. Istnieje więc duża szansa, że jeśli potencjalny klient będzie szukał usług lub produktów z danej branży, trafi na Twoją, firmową stronę www. Wyszukiwarki internetowe otwierają drzwi na zupełnie nowy, gigantyczny rynek.

Istnieje też możliwość pozycjonowania strony pod konkretną grupę docelową. Kluczem tu jest pomoc odpowiednich specjalistów, profesjonalne oprogramowanie do analizy wyników wyszukiwania i dobry content marketing. Dzięki nim można sprawić, że Twoja strona będzie jedną z najczęściej odwiedzanych. Pozycjonowanie pod właściwą listę słów kluczowych może zagwarantować ciągły napływ nowych klientów.

Strona internetowa jako wizytówka firmy

Jedną z najważniejszych korzyści posiadania strony internetowej jest możliwość dobrego zaprezentowania Twojej firmy. Dobrze zaprojektowana witryna będzie stanowiła o profesjonalizmie i nowoczesności przedsiębiorstwa. Marka, która odpowiada na potrzeby swoich klientów, jest przez nich lepiej postrzegana. Obecnie posiadanie firmowej strony www jest wręcz wymogiem odbiorców. Nadążanie za trendami rynkowymi i technologicznymi znacznie zwiększa nie tylko widoczność i rozpoznawalność, ale także wiarygodność. Jeśli tworzenie strony internetowej wykracza poza Twoje możliwości, zająć może się tym profesjonalna agencja kreatywna.

Miejsce do zamieszczenia portfolio

Strona internetowa jest świetnym miejscem do zaprezentowania wszystkich poprzednich zleceń, jakie realizowała dana firma. Jest to znakomity pomysł zwłaszcza w branżach kreatywnych i wizualnych. Poinformowanie klientów o pozytywnych opiniach i oryginalnych projektach zbuduje pożądane zaufanie. Dzięki temu znacznie więcej osób będzie chciało skorzystać z usług przedsiębiorstwa. Wszystko, czego potrzeba to dokumentacja fotograficzna, przedstawiająca konkretne zlecenie, oraz krótki opis.

Finansowe korzyści posiadania strony internetowej

Nowoczesne techniki reklamowe zazwyczaj wiążą się ze sporą inwestycją. Może się ona oczywiście zwrócić razem z nadmiarem, ale w niektórych przypadkach pieniądze mogą okazać się wyrzucone w błoto. Warto w tym kontekście zastanowić się, jakie są zalety strony internetowej. Koszt strony internetowej jest zależny od jej skomplikowania, jednak nie różni się znacznie od innych form marketingu. Firmowa strona www pozwala jednak na docieranie do nieograniczonej liczby potencjalnych klientów bez przerwy. Przedstawia wszystkie produkty i usługi w jednym miejscu oraz buduje wizerunek pozytywnego i idącego z duchem czasu przedsiębiorstwa. Funkcjonalna witryna jest więc sporym jednorazowym wydatkiem, ale starczającym na wiele lat.

Możliwość kontaktu z klientami

Globalizacja sprawia, że Internet staje się coraz częściej głównym kanałem komunikacji. Dotyczy to zarówno osób prywatnych, jak i różnych przedsiębiorstw. Wielu klientów niechętnie dzwoni czy też jedzie do siedziby firmy w celu zapoznania się z ofertą lub załatwienia jakiejś sprawy. Najwygodniejszą formą kontaktu jest wysłanie maila w wolnej chwili i poczekanie na odpowiedź. Równie dobrze mogą się więc spisać formularze kontaktowe umieszczone na stronie internetowej. Aby uszczęśliwić odbiorców preferujących tradycyjne metody rozmawiania, można zamieścić w stopce adres, mapę z dojazdem oraz telefon. Na pewno docenią taki detal.

Dużą zaletą strony internetowej jest też możliwość otrzymywania opinii od klientów. Oprócz osobiście napisanych skarg oraz pochwał można skorzystać z narzędzia do analityki internetowej, jakim jest Google Analytics. Zapewnia ono dostęp do szczegółowej bazy danych na temat osób odwiedzających konkretną stronę. Dzięki temu można odpowiednio zaplanować dalsze działania marketingowe oraz dostosować ofertę do zmieniających się warunków rynkowych.

Całodobowe działanie biznesu

Zwyczajne punkty sprzedaży lub obsługi klienta działają najczęściej przez osiem godzin w ciągu dnia. W tym czasie pracownicy zajmują się przyjmowaniem zamówień, odbieraniem telefonów i wszystkimi innymi obowiązkami. To okienko czasowe to jedyna okazja do pozyskania informacji na temat oferty w stacjonarnym sklepie. Strona internetowa sprawia, że odbiorcy mają możliwość sprawdzenia wszystkich szczegółów w dowolnym momencie. Nie muszą w tym celu nawet wychodzić z domu. Dzięki temu biznes działa cały czas i nie traci potencjalnych klientów. Aby zwiększyć pozytywne doświadczenia, warto dodać opcję automatycznego wysyłania odpowiedzi do formularza zaraz po otrzymaniu wiadomości.

Ekologiczna forma reklamy

Promocja w Internecie nie wymaga wiele wysiłku. Przyciąganie klienta powinno odbywać się samoistnie po zaangażowaniu odpowiednich narzędzi i obraniu dobrej strategii. W wielu przypadkach nie trzeba więc inwestować w inne formy reklamy takie jak ulotki czy banery. Jest to duża oszczędność pieniędzy, ale także papieru. Działania marketingowe prowadzone w sieci są najmniej szkodliwe dla środowiska. Jakakolwiek zmiana wymaga tylko aktualizacji informacji na stronie, a nie wymiany całego asortymentu plakatów i billboardów na nowe.

Mogą Ci się także spodobać:
Integracja offline i online w strategii marki – jak harmonijnie połączyć obie sfery działalności?

Konsumenci korzystają obecnie zarówno z tradycyjnych, offline’owych kanałów, jak i z szeroko rozwiniętej przestrze

Osoby spędzające czas przy znaku #
Influencer marketing – czy współpraca z influencerami jest efektywna?

Prowadzisz własną działalność i rozważasz współpracę z influencerami? Zastanawiasz się, jakie wady i zalety wynikaj