Czym jest CTA, czyli call to action?

Call to Action obrazek

Call to action w najprostszym tłumaczeniu oznacza wezwanie do działania. Najczęściej jest to umieszczany na stronach internetowych przycisk, który ma na celu nakłonić odwiedzających do określonej akcji. Często nazywany jest innym angielskim określeniem, czyli action button. Jest to jeden z głównych elementów wykorzystywanych do pozyskiwania danych kontaktowych potencjalnych klientów. Dowiedz się, jakie korzyści płyną z zamieszczania przycisków i wezwań do działania i jakie formy mogą one przybierać.

Jak wygląda call to action?

Call to action jest komunikatem, który ma zachęcić potencjalnego klienta do kliknięcia konkretnego linku. Jest on zazwyczaj osadzony w treści strony czy maila. Aby nakłonić odbiorcę do konkretnego działania, musi on mieć pewne cechy, które wpłyną na zwiększenie jego atrakcyjności. Wyróżniające się napisy lub kolorowe przyciski tekstowe pozwalają stworzyć skuteczne wezwanie do akcji. Dobrą opcją jest też zastosowanie ikony graficznej o prostym znaczeniu. Bardzo często spotykanym przykładem jasnego symbolu jest koszyk, który dodaje produkty do zamówienia.

Jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania?

Przede wszystkim warto mieć świadomość, że komunikat zawarty w call to action musi być prosty i zrozumiały. Skomplikowane wiadomości mogą sprawiać trudności w zrozumieniu przekazu. Jasne słowa zachęcą do kliknięcia action button lub wykonania oczekiwanej akcji. Jeśli nie jesteś pewny, jak skonstruować takie wezwanie, istnieje kilka dobrych praktyk tworzenia skutecznych CTA.

  • Istotne jest poinformowanie odbiorcy wprost o tym, co stanie się po kliknięciu przycisku. Enigmatyczne frazesy nie przyniosą pożądanych rezultatów.
  • Bardzo ważna jest również wspomniana prostota tego przekazu. Użycie przekombinowanych zdań skutkować będzie powstaniem niezrozumiałego komunikatu.
  • Efektywne może okazać się zastosowanie tzw. języka korzyści. Podanie powodu, dla którego warto kliknąć action button, przyciągnie wielu zainteresowanych.
  • Bardzo dobrą konwersją cieszą się CTA ze zwrotami w pierwszej osobie liczby pojedynczej. Użycie tej formy będzie więc dobrym pomysłem.
  • Pomóc może także namawianie do natychmiastowego kliknięcia action button. Komunikat o ograniczonej dostępności lub krótkim czasie promocji pozwala stworzyć skuteczne wezwanie do kupna produktu.

Jak działa action button na stronie docelowej?

Jedną z dobrych praktyk tworzenia action button jest umieszczanie go na stronie docelowej. Jest to miejsce, do którego kierowany jest odbiorca na skutek określonego działania. Większość osób dociera tam poprzez kliknięcie banera reklamowego lub wyniku wyszukiwania. Strona powinna realizować cel, który jest jasno określony w call to action, zawarty w materiale promocyjnym. Spowoduje to, że zainteresowany użytkownik zaznajomi się ze szczegółami.

Przycisk wezwania do działania jest najważniejszym elementem, na którym ma zostać skupiona uwaga odwiedzających. Action button na stronie docelowej musi być widoczny zaraz po wejściu na witrynę. Miejsce, w którym zostanie umieszczony, jest jednym z głównych czynników zwiększających konwersję.

W jaki sposób zamieścić CTA w organicznych wynikach wyszukiwania?

Podczas projektowania reklam tekstowych w Google Ads zawsze powinno uwzględniać się call to action. Aby stworzyć skuteczne wezwanie, warto przekazać informacje o swojej ofercie, dane kontaktowe lub proste komunikaty, które będą zachęcały odbiorców do kliknięcia. Jasne określenie tego, jakie mają być następne działania klientów, często okazuje się najskuteczniejszą praktyką.

Takie same zasady dotyczą organicznych wyników wyszukiwania. Pożądany wynik odwiedzających można osiągnąć dzięki atrakcyjnym nagłówkom. W wielu sytuacjach decydują one o tym, czy dana osoba wejdzie na stronę. Dlatego oprócz słów kluczowych, warto zastanowić się nad dodaniem frazy, która przyciągnie uwagę potencjalnego klienta i przede wszystkim skłoni go do kliknięcia.

Jakie są inne zastosowania call to action?

Oprócz wspomnianych wcześniej najpopularniejszych form użycia call to action spotkać można dosłownie wszędzie. Newslettery wysyłane odbiorcom przez marki czy media społecznościowe przepełnione są komunikatami, które mają zachęcić klientów do działania. Action button w tych miejscach umożliwia firmom kontrolowanie efektywności działań marketingowych. Proces ten odbywa się przez zbadanie konwersji umieszczonych linków.

Wbrew pozorom call to action ma również funkcję zwiększania wiarygodności marki. Namawianie odbiorców do sprawdzenia opinii na temat konkretnej firmy może znacznie zwiększyć zaufanie klientów. Pokazywanie nagród, certyfikatów i dyplomów buduje wizję eksperta w swojej branży.

Mogą Ci się także spodobać:
Ilustracja kobiety odbierającej list ze skrzynki
Newsletter – czy warto budować listę mailingową?

Jeśli prowadzisz własną działalność, to doskonale wiesz, jak ważne jest uzyskanie odpowiedniej grupy odbiorców. Istotne jest je

Ilustracja obrazująca treści internetowe na różnych urządzeniach
Na czym polega pozycjonowanie stron?

Chcesz sprawić, że Twoja strona internetowa zacznie przyciągać coraz więcej nowych odbiorców? Zastanawiasz się, co ma