Small business — jak zadbać o reklamę?

Small Business

Prowadzisz mały biznes i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz reklamować swoją działalność. Chcesz poznać najlepsze rozwiązania na rozpromowanie produktów i usług, które oferowane są w ramach działań Twojej firmy? Sprawdź, jak zadbać o reklamę tzw. small business.

Small business — czym jest?

Small business to użytkowa nazwa małych i mikro przedsiębiorstw. Rozróżnienie tego rodzaju działalności jest zależne od liczby właścicieli, zatrudnionych pracowników oraz wartości uzyskiwanych dochodów. O tzw. small business można mówić w momencie, gdy w firmie zatrudnionych jest mniej niż 10 osób rocznie oraz jeśli roczny obrót ze sprzedaży nie przekracza wartości 2 milionów złotych.

Small business to również kategoria, która przypisywana jest właścicielom rozpoczynającym prowadzenie działalności gospodarczej, a więc wszystkim tym, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie biznesowym. Przed takimi osobami stoi bardzo ważne zadanie, mianowicie zadbanie o to, aby firma pojawiła się na rynku, a jednocześnie się na nim utrzymała i co więcej, rozwijała. Do osiągnięcia tych celów niezbędne jest dopilnowanie szeregu obowiązków, które dzielone są na różne kategorie między innymi:

  • prawidłowa rejestracja firmy,
  • sprawy księgowe,
  • sprawy związane z tworzeniem biznesplanu,
  • planowanie długoterminowych działań firmy,
  • przygotowanie planu sprzedaży,
  • zainwestowanie w odpowiednią reklamę.

Wszystkie wyżej wymienione czynności mogą wydawać się na samym początku dość skomplikowane. Z czasem jednak młody przedsiębiorca nabiera doświadczenia i dokładnie wie, co robić, aby jego biznes dobrze prosperował. Jeżeli się to nie udaje lub gdy podczas realizacji zamierzonych celów napotyka się pewne trudności, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają swoją przygodę z biznesem, najczęściej radzą się księgowych, doradców biznesowych oraz osób zajmujących się szeroko pojętym marketingiem (najczęściej agencje marketingowe).

Small business — dlaczego reklama jest tak ważna?

Osoby, które dopiero założyły własną działalność gospodarczą, dobrze wiedzą, jak trudne jest zaistnienie na rynku branżowym, zwłaszcza gdy konkurencja jest dość duża. To z tego względu wiele osób planujących działania w firmie, już na samym początku, decyduje się również na stworzenie strategii reklamowej. Dobrze przygotowany marketing umożliwia bowiem:

  • zaistnienie firmy na rynku,
  • przedstawienie się potencjalnym klientom,
  • nawiązanie współprac z kontrahentami, innymi markami oraz influencerami,
  • rozpromowanie usług i produktów,
  • zwiększenie sprzedaży,
  • nawiązanie relacji z klientami,
  • wyróżnienie się spośród konkurencji.

Należy wspomnieć, że każde działanie reklamowe powinno mieć już na samym początku jasno określony cel. W tym bardzo przydatne jest przygotowanie całej strategii marketingowej, na podstawie której można planować dalsze działania lub ewentualnie wyciągać wnioski. Już na tym etapie niezwykle pomocni okazują się specjaliści z branży reklamowej.

Jak reklamować small business?

Istnieje wiele sposobów na rozpromowanie small businessu. Marketing w tym, jak i w każdym innym przypadku, dzieli się na stacjonarny oraz internetowy. Coraz więcej osób decyduje się na inwestycję w reklamy online, które przynoszą bardzo satysfakcjonujące korzyści. Ostatecznie forma promocji powinna być dostosowana do rodzaju branży, w jakiej obraca się dany przedsiębiorca. Całość należy bowiem dopasować nie tylko do profilu potencjalnego klienta, ale również działań konkurencji oraz możliwości firmy. Można wyróżnić kilka najbardziej efektownych sposobów reklamy small businessów.

  • Stworzenie strony internetowej — zaistnienie w internecie to pierwsza rzecz, na jaką powinien postawić początkujący przedsiębiorca. Na samym początku dobrze jest stworzyć wirtualną wizytówkę, a więc najlepiej stronę internetową firmy. To w tym miejscu potencjalni klienci będą mogli znaleźć wszystkie informacje na temat działalności.
  • Założenie konta firmowego w mediach społecznościowych — obecnie w internecie najlepsze efekty przynoszą reklamy, które pojawiają się w mediach społecznościowych. Profil firmowy umożliwia nie tylko pojawienie się w wyszukiwaniach użytkowników, ale sprawia również, że możliwe jest nawiązywanie bezpośredniej relacji z klientami.
  • Zaistnienie w wyszukiwarce — jednym z początkowych działań, które warto uwzględnić w strategii marketingowej, jest inwestycja w pozycjonowanie strony internetowej firmy. Działania agencji marketingowej w tym kierunku sprawiają, że firma wyświetlana jest jako jedna z pierwszych wyszukiwań w momencie, gdy użytkownik wpisuje daną frazę. SEO, a więc tzw. pozycjonowanie to szereg działań, który pozwala na możliwie najlepszą optymalizację strony oraz odpowiedni dobór słów kluczowych, dzięki czemu witryna pojawia się wysoko w wyszukiwarkach.
  • Nawiązanie współpracy z innymi markami i influencerami — nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, jak wiele możliwości może przynieść marketing rekomendacyjny. Nawiązanie współprac różnego rodzaju z wybranymi influencerami lub innymi markami to dobry krok w stronę zwiększenia liczby potencjalnych klientów firmy.

Bardzo dobrym rozwiązaniem na promocję małego biznesu jest nawiązanie bliskiej relacji z potencjalnym klientem. Początki prowadzenia przedsiębiorstwa dają taką możliwość w większym stopniu, a to z pewnością przyczyni się nie tylko na zbudowanie zaufania osób zainteresowanych marką, a co za tym idzie zwiększenia sprzedaży, ale również poznania potrzeb wszystkich potencjalnych klientów.

Mogą Ci się także spodobać:
Kobieta z telefonem w ręce poprawią zasięg marketingowy firmy
Digital marketing – w czym może pomóc Twojej firmie?

Właściciele firm marzą o tym, aby ich działania docierały do jak największego grona odbiorców. Odpowiednio skonstruowane ha

Call to Action obrazek
Czym jest CTA, czyli call to action?

Call to action w najprostszym tłumaczeniu oznacza wezwanie do działania. Najczęściej jest to umieszczany na str