Czy warto robić własne zdjęcia na stronę internetową firmy?

Ilustracja osób robiących zdjęcia figurom geometrycznym

Grafiki i zdjęcia są nieodzownymi elementami każdej strony internetowej. Odpowiadają one przede wszystkim za przyciąganie uwagi odwiedzających. Największe znacznie mają w sklepach online, w których klienci muszą zobaczyć produkt przed zakupem. Wysokiej jakości zdjęcia mogą zwiększyć zainteresowanie danym przedmiotem. Jak zaprezentować ofertę w atrakcyjny dla oka sposób? Czy zdjęcia własnego autorstwa są zawsze lepsze? Dowiedz się, co zrobić, aby grafiki na stronie internetowej zachęcały klientów do zakupów.

Zdjęcia własnego autorstwa — o czym pamiętać?

Wykonanie zdjęcia, które stanie się wizytówką przedsiębiorstwa, wymaga odpowiedniego przygotowania. Jeśli prowadzisz sprzedaż oryginalnych produktów, to najlepszym pomysłem jest zrobienie własnych materiałów graficznych. Wpłynie to bardzo pozytywnie na wiarygodność firmy. Klienci z pewnością prędzej zaufają sprzedawcy, który może zaprezentować swoją ofertę.

Trzeba oczywiście pamiętać, że zdjęcia wykonane telefonem nie będą dobrą reklamą produktów i samej firmy. Dlatego nie warto bawić się w fotografa, jeśli nie ma się potrzebnych umiejętności. Zdecydowanie lepszym pomysłem jest zaangażowanie specjalisty, który wykona sesję produktową i zajmie się obróbką zdjęć. Wtedy można mieć pewność, że oferta będzie wizualnie atrakcyjna.

Jakie są zalety zdjęć własnego autorstwa?

Największym plusem zdjęć wykonanych na zamówienie jest oczywiście niepowtarzalność. Oryginalne materiały są gwarancją, że firma będzie wyróżniać się na tle konkurencji. Samodzielne opracowanie wszystkich ujęć daje też możliwość obrania odpowiedniej perspektywy. Dzięki temu produkt może być przedstawiony z jak najlepszej strony.

Duże znaczenie ma też dopasowanie zdjęcia pod indywidualne potrzeby. Podczas obróbki materiały można przygotować tak, aby idealnie pasowały do strony internetowej firmy. Produkty nie będą więc nieestetycznie ucięte lub źle wykadrowane.

Sesja produktowa — kiedy nie ma sensu?

W większości przypadków przygotowanie oryginalnych materiałów graficznych jest o wiele lepszym rozwiązaniem niż korzystanie z gotowych zbiorów. Zdarzają się jednak sytuacje, w których wykonanie zdjęć może nie być opłacalne. Aby stwierdzić, czy profesjonalna sesja produktowa ma sens, trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników:

  • budżet firmy,
  • dostępność sprzętu i specjalistów,
  • termin wykonania zdjęć,
  • umiejętność obróbki materiałów.

Oryginalne zdjęcia generują wyższe koszty niż tzw. grafiki stockowe. Dla niektórych firm może być to niepotrzebny wydatek. Dotyczy to przede wszystkim przedsiębiorstw, które są jedynie pośrednikami w sprzedaży produktów znanych marek. W takim przypadku własne zdjęcia nie odgrywają znaczącej roli.

Czym wyróżniają się zdjęcia stockowe?

Szybki rozwój technologii i Internetu sprawił, że dostęp do stockowych zdjęć jest praktycznie nieograniczony. Jedyne czego potrzeba to komputer i połączenie z siecią. Dzięki temu każda firma ma możliwość dopasowania gotowej grafiki do wizerunku i specyfiki marki. Wystarczy poszukać tzw. banku zdjęć, który w swoich zasobach ma potrzebne materiały.

Pobieranie zdjęć stockowych wiąże się oczywiście z pewnym wydatkiem, jednak nie jest on tak duży, jak w przypadku sesji produktowej. Bardzo często najlepszą opcją jest subskrypcja, która daje dostęp do wszystkich fotografii. Dużą zaletą gotowych materiałów jest też to, że nie wymagają dodatkowej obróbki.

Jakie są wady zdjęć stockowych?

Nie można zapominać, że korzystanie z gotowych materiałów ma pewne minusy. Największą wadą jest powtarzalność zdjęć stockowych. Inne marki mogą używać tych samych fotografii. Jeśli firma działa w specyficznej branży, to dużym problemem może być też znalezienie materiałów, które pasowałyby do profilu działalności.

Częstym mankamentem gotowych zdjęć jest brak naturalności. Fotografie są pozowane, a ich oświetlenie zbyt jasne. Klienci zazwyczaj odbierają takie materiały jako niewiarygodne. Korzystanie z banków zdjęć może więc wpłynąć negatywnie na renomę przedsiębiorstwa.

Zdjęcia stockowe czy własnego autorstwa — które są lepsze?

Ciężko jednogłośnie stwierdzić, które zdjęcia sprawdzą się lepiej i zainteresują większą liczbę klientów. Jest to w dużej mierze uzależnione od branży, w której działa firma, a także od wizerunku marki. Aby wybrać najlepszy sposób przygotowania materiałów graficznych, trzeba zaznajomić się z ich zaletami i wadami. Wiedza na temat dwóch opcji umożliwi podjęcie odpowiedniej decyzji. W niektórych przypadkach sprawdzić może się nawet połączenie oryginalnych zdjęć z gotowymi fotografiami.

Mogą Ci się także spodobać:
Plan budowania marki na kartce papieru
Czym jest tożsamość marki?

Tożsamość marki jest pojęciem bardzo często mylonym z wizerunkiem. Warto więc mieć na uwadze, że nazwy te n

Stylizacja Kobiety na stronie internetowej
Persona marketingowa – kim jest i jak ją wykorzystać?

Sukces w każdym biznesie uwarunkowany jest przez dostosowanie się do potrzeb klienta. Personalizacja oferty oraz speł